vrijdag 16 augustus 2013

Geen zomerreces op de woningmarkt

Rustige zomermaanden?
Zoals alle andere jaren heb ik ook dit jaar mijn klanten geadviseerd om het rustig aan te doen met de verkoop van hun woning tijdens de zomermaanden. De zomer is altijd een periode geweest dat er weinig gebeurde. Vooral als het mooi weer is in eigen land, dan hebben we wel wat beters te doen dan op huizenjacht te gaan. Er zijn dan weinig Open Huizen, er wordt zelden geadverteerd en ook op social media zie je dat het rustiger is.
Woningzoekers zijn tenslotte zelf met vakantie.

Maar wat blijkt.....mijn klanten die niet op vakantie gingen zijn gewoon doorgegaan met Open Huis houden. Ach wat maakt het uit om 2 uurtjes op een zaterdag thuis te zijn, was de reactie. Daar hebben ze natuurlijk gelijk in. Want als je je huis écht wilt verkopen dan is 2 uur Open Huis houden geen grote opgave.

Top drukte met Open Huis bezichtigingen
Na een Open Huis via OpenHuizenLink krijg ik na afloop alle resultaten binnen. Ik was verbaasd..... 1e en 3e zaterdag van juli en augustus waren records gehaald ten opzichte van vorig jaar. Sommige woningen kregen 5 bezoekers en woningen die daarvoor geen bezichtigingen hebben gehad, hadden nu zelfs ook kijkers. Met enkele OpenHuizenLink deelnemers heb ik persoonlijk contact en weet ik ook dat ze nu in onderhandeling zijn.

Stomme fout
Wat een fout heb ik gemaakt om te zeggen dat er in de zomermaanden niet zoveel gebeurd. Lees je dit en heb ik je geadviseerd om het rustig aan te doen in de zomermaanden, ga ik het goedmaken met je! Stuur mij een email en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat je huis voor het einde van het jaar verkocht is.

Mijn advies is van nu af aan dan ook. Staat je huis te koop of ga je het verkopen ga vooral door met Open Huis houden. Laat je niet weerhouden van wat de de omgeving zegt. Bedenk wel, als je na 3 à 4 keer Open Huis houden geen kijkers hebt gehad, dat je advies inschakelt. Ik help je daar graag bij. Het is niet nodig om een woning langer dan 6 maanden in de verkoop te hebben, maar daar heb je dan wel de juiste tools voor nodig.

Durf jij het aan om je woning binnen 6 maanden te verkopen?

groetjes
De OpenHuisCoach









Geen opmerkingen:

Een reactie posten